Od firmy zatrudniającej dwie osoby do potentata w branży budowlanej z szacunkowym udziałem w rynku w segmencie pian i uszczelniaczy na poziome 38% i przychodami ze sprzedaży krajowej wartości 139 mln złotych w 2010 roku - tak w dużym skrócie można podsumować piętnaście lat Soudal na polskim rynku. Pomysł na sukces był bardzo prosty i skomplikowany zarazem - wprowadzanie technologii, które wyprzedzały potrzeby klientów. Jak widać na polskim rynku doskonale się on sprawdził. Dziś w Polsce swoją siedzibę mają trzy spółki w których łącznie zatrudnionych jest ponad 250 osób: Soudal sp. z o.o. zajmująca się dystrybucją w Polsce, Soudal Services koordynująca działania na rynkach Europy Centralnej i Wschodniej w tym Rosji a także niektórych krajów azjatyckich oraz Soudal Manufacturing odpowiedzialna za produkcję i fabrykę w Pionkach.
Strategia firmy Soudal na polskim rynku w dużej mierze skupiała się na wprowadzeniu i rozpropagowaniu zaawansowanych technologicznie produktów i innowacyjnych rozwiązań dla budownictwa. „Od początku naszej działalności w Polsce staraliśmy się przekonywać klientów, że można prościej, szybciej i lepiej. Taka jest nasza dewiza. To my jako pierwsi opracowaliśmy w naszych laboratoriach i wprowadziliśmy na rynek m.in. zimową formułę piany montażowej umożliwiającą montaż okien w niskich temperaturach, wydłużając w ten sposób sezon budowlany.
Andrzej Kaczor
dyrektor zarządzający Soudal sp. z o.o.
Możemy się także także pochwalić takimi innowacyjnymi produktami jak: piana niskorozprężna, piana wysokowydajna czy szeroka gama polimerów hybrydowych również we własnej technologii smx, która pozwala na szeroką modyfikację właściwości produktów. Naszą zasługą jest także wprowadzenie na polski rynek dwuskładnikowej piany szybkoutwardzalnej, którą można obrabiać już po 3 minutach czy piany Flexi o elastyczności nieosiągalnej dla żadnej innej piany montażowej dostępnej na rynku" - mówi Andrzej Kaczor, dyrektor zarządzający Soudal sp. z o.o. Piany, uszczelniacze i silikony w charakterystycznych żółtych opakowaniach szybko zostały docenione przez rynek. Zgodnie z badaniami ASM Centrum Badań i Analiz z 2010 roku co trzeci wykonawca spontanicznie sięga po produkty Soudal i wskazuje je jako godne polecenia. Obecnie Soudal jest liderem w produkcji i dystrybucji pian montażowych w opakowaniach aerozolowych, a także silikonów i mas uszczelniających z szacunkowym udziałem w tym segmencie rynku na poziomie 38%.
Piotr Drzewowski
prezes Soudal Sp. z
o.o., Soudal Manufacturing i Soudal Services.
Od 2007 roku Piotr Drzewowski, kierujący
dywizją wschodnią Soudal, koordynuje działania na rynkach Europy Centralnej i Wschodniej,
Rosji i Centralnej Azji. Do obsługi tego strategicznego regionu powołana
została spółka Soudal Services mająca swoją siedzibę w Cząstkowie Mazowieckim
pod Warszawą. Większość pian,
silikonów i innych mas uszczelniających sprzedawanych w tym regionie produkowana
jest w uruchomionej w 2009 roku fabryce Soudal Manufacturing w Pionkach. „W 1996 roku kiedy zaczynaliśmy naszą działalność
na rynku polskim mieliśmy przed sobą trudne zadanie. Proponowaliśmy doskonałe
produkty, które „wyprzedzały" potrzeby, były jednak w Polsce nieznane i w
relatywnie wysokiej cenie. Musieliśmy przekonać do naszej oferty wykonawców przywiązanych
w większości do tradycyjnych technologii. Byłem jednak przekonany, że obrana
przez nas strategia odniesie sukces dlatego, że polscy wykonawcy potrzebują
profesjonalnych i sprawdzonych rozwiązań. Dziś z satysfakcją mogę powiedzieć,
że się nie pomyliłem - podsumowuje Piotr Drzewowski, prezes Soudal Sp. z
o.o., Soudal Manufacturing i Soudal Services.
Zdjęcie główne:
Produkty Soudal są najczęściej wybieraną marką przez profesjonalistów w Polsce (badania ASM/luty 2009)
fot.
Soudal